Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Ur. list RS, t. 12/91, 17/91-I, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94-odl. US, 8/96, 31/00 in 36/00), 25., 26., 67., 128., 129. in 135. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Ur. list RS, t. 96/02) 19., 20., 22., 23. in 24. člena Zakona o varstvu kulturne dedičine (Ur. list RS, t. 7/99 in 110/02) in 8., 16. in 74. člena Statuta Mestne občine Maribor (MUV, t. 27/95, 13/98, 17/98, 23/98, 5/00, 6/04 in 13/04) je Mestni svet Mestne občine Maribor na 18. redni seji, dne 30. avgusta 2004, sprejel
o ustanovitvi javnega zavoda
POKRAJINSKI MUZEJ MARIBOR
1. UVODNE DOLOČBE
1.1 Splone določbe in določbe o ustanovitelju
1. člen
S tem odlokom Mestna občina Maribor ustanovi javni zavod Pokrajinski muzej Maribor (v nadaljnjem besedilu: muzej) skladno z določbami Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Ur. list RS, t. 96/02), uredi status muzeja, razmerja med ustanoviteljem in muzejem ter temeljna vpraanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja muzeja.
Ustanovitelj muzeja je Mestna občina Maribor, Ulica heroja Staneta 1, Maribor (v nadaljevanju: ustanovitelj). Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvajata Mestni svet Mestne občine Maribor in upan.
Mestni svet odloča o:
Če ni zakonsko ali z drugimi občinskimi odloki določeno drugače, izvaja vse ostale pravice in obveznosti do muzeja, ki izhajajo iz zakonskih in podzakonskih aktov, tega odloka in drugih predpisov ustanovitelja, upan.
2. člen
V tem odloku uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moki spol se uporabljajo kot nevtralni za enski in moki spol.
3. člen
Muzej zgodovinsko izvira iz zbirk leta 1896 ustanovljenega kofijskega muzeja v Mariboru, leta 1903 odprtega muzeja Muzejskega drutva Maribor in leta 1909 odprtega muzeja Zgodovinskega drutva za slovensko tajersko.
Pokrajinski muzej Maribor je sploni muzej, ki trajno in nemoteno izvaja svoje poslanstvo kot javno slubo zbiranja, varovanja, ohranjanja, raziskovanja, razstavljanja in populariziranja premične kulturne dedičine s področja arheologije, etnologije in ire kulturne zgodovine za območje, ki je po Uredbi vlade Republike Slovenije o vzpostavitvi muzejske mree za izvajanje javne slube na področju varstva premične kulturne dedičine in določitvi dravnih muzejev (Uradni list RS, t. 97/2000), zakonsko opredeljeno kot prostor njegove teritorialne matičnosti. Ker to območje obsega več občin, se muzej uvrča med muzeje irega pomena, ki izvajajo dejavnost tudi v javnem interesu drave, skladno s 67. členom Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo.
Muzej s svojim delom spodbuja zanimanje za kulturo in zgodovino naega prostora in iri vedenje o tem v občini in v irem okolju, v dravi in v mednarodnem kulturnem prostoru. V izobraevalne procese se vključuje s stalno razstavo in s pripravami občasnih razstav, s prilagojenimi strokovnimi vodstvi in drugim muzejskim pedagoko-andragokim delom. Z izdajateljsko dejavnostjo predaja javnosti na trajno razpolago svoja raziskovalna dognanja. Svoje prostore odpira tudi drugim kulturnim vsebinam.
Muzej načeloma zbira gradivo iz obdobij od prazgodovine do začetka dvajsetega stoletja. Temeljna kriterija muzejske zbiralne politike sta pričevalnost premične dedičine in izpopolnjevanje vrzeli v e zbranem gradivu.
Zaradi svoje enkratne pojavnosti v Republiki Sloveniji imata v zbiralni politiki muzeja poseben poloaj kostumska in lekarnika zbirka. V teh dveh zbirkah zbiramo gradivo, ki presega sicer definirane okvire zbiralne politike.
2.1 Ime, sede, pravni status in pravno nasledstvo muzeja
4. člen
Ime muzeja je: Pokrajinski muzej Maribor.
Skrajano ime muzeja je: PoMuM.
V mednarodnem prometu uporablja muzej ime: Regional Museum Maribor.
Sede muzeja je: Grajska ulica 2, 2000 Maribor.
Muzej je pravna oseba.
Muzej je vpisan v sodni register pri Okronem sodiču v Mariboru pod reg. t. vl. 1/258-00.
5. člen
Muzej je pravni naslednik javnega zavoda Pokrajinski muzej Maribor s sedeem v Mariboru, Grajska ulica 2, ki je bil ustanovljen z odločbo Mestnega sveta mesta Maribor, tev. 86/66 dne 16.02.1966 ter vpisan v sodni register dne 25.06.1974 pod tevilko registrskega vloka 1/285-00. Po zdruitvi mariborskih občin je Skupčina občine Maribor dne 30.03.1982 pod tev. 022-10/82-07 izdala Uskladitveno odločbo o ustanovitvi Pokrajinskega muzeja Maribor.
6. člen
Muzej ima lahko organizacijske enote, ki nimajo pooblastil v pravnem prometu. Organizacijska členitev muzeja se ureja z aktom o organizaciji dela.
4.1 Dejavnost muzeja
7. člen
Muzej opravlja v okviru izvajanja javne slube varstva premične kulturne dedičine na področjih iz 3. člena tega odloka ter v območju svoje teritorialne matičnosti naslednje naloge:
8. člen
Z namenom dopolnjevanja svojih osnovnih storitev in da bi optimalno izrabil svoje kapacitete lahko opravlja muzej na področju svojega delovanja tudi gospodarsko dejavnost, pri čemer je prihodek take dejavnosti izrecno namenjen razvoju in izvajanju osnovne muzejske dejavnosti.
V okviru dejavnosti iz predhodnega odstavka muzej izvaja:
Opravljanje nalog iz predhodnega odstavka ne sme ogroziti izvajanje osnovnih programov muzeja iz predhodnega člena.
9. člen
Osnovne dejavnosti muzeja iz 7. člena tega odloka so v skladu z Uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti (Ur. list RS, t. 2/02) klasificirane kot:
10. člen
Delo muzeja je javno. Muzej zagotavlja javnost svojega dela z obvečanjem javnosti o svojem delu, z informacijami o načrtovanih dejavnostih ter s poročili o opravljenem delu, skladno s predpisi o dostopu do informacij javnega značaja.
Ne glede na določbe predhodnega odstavka niso javno dostopne informacije, ki se varujejo po predpisih o varstvu osebnih podatkov, ter informacije s področij dela muzeja, kjer muzej nastopa na trgu, in ki so po odločitvi direktorja poslovna tajnost. V primeru spora o javni dostopnosti poslovnih informacij odloči, če ni z zakonom drugače določeno, ustanovitelj.
11. člen
Organa muzeja sta:
12. člen
Direktor zastopa, predstavlja in vodi poslovanje muzeja ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela muzeja.
Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi in drugimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
13. člen
Za direktorja muzeja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
Ob prijavi na javni razpis je kandidat za direktorja dolan ob drugih dokazilih priloiti ivljenjepis z opisom dosedanje poklicne kariere in program poslovnega in programskega razvoja muzeja za mandatno obdobje.
14. člen
Direktorja imenuje ustanovitelj na podlagi javnega razpisa po pridobitvi predhodnega mnenja sveta muzeja. Javni razpis objavi pristojni organ ustanovitelja. Ustanovitelj lahko povabi posamezne kandidate tudi neposredno. Pogoji javnega razpisa veljajo tudi za povabljene kandidate.
Mnenje sveta muzeja iz prvega odstavka tega člena ni omejeno na kandidata po ustanoviteljevem izboru.
Če se na razpis nihče ni prijavil ali če nihče od prijavljenih kandidatov ni bil izbran, se razpis ponovi.
Če svet muzeja ne poda mnenja iz prvega odstavka v roku 30 dni od dneva, ko je bil zanj zaproen, se teje, da je mnenje pozitivno.
Predsednik sveta muzeja sklene z direktorjem v imenu sveta muzeja pogodbo o zaposlitvi na podlagi akta o imenovanju direktorja. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata.
Delavca, ki je bil pred imenovanjem za direktorja zaposlen v tem muzeju za nedoločen čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje.
Mandat direktorja traja pet let. Po preteku mandatne dobe je ista oseba lahko znova imenovana za direktorja.
15. člen
Ustanovitelj razrei direktorja pred potekom mandata:
Ustanovitelj razrei direktorja pred potekom mandata tudi:
Ustanovitelj lahko razrei direktorja pred potekom mandata tudi:
Pred razreitvijo direktorja mora ustanovitelj pridobiti predhodno mnenje sveta muzeja in seznaniti direktorja z razlogi za razreitev ter mu dati monost, da se v roku 15 dni o njih izjavi. Če svet muzeja ne da mnenja v roku 30 dni, se teje, da je mnenje o razreitvi pozitivno.
Zoper sklep o razreitvi ima prizadeti pravico zahtevati sodno varstvo.
16. člen
Vrilca dolnosti direktorja imenuje ustanovitelj za čas do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto, če direktorju predčasno preneha mandat in ni bil izpeljan redni postopek imenovanja, oziroma, če se v razpisnem roku ni nihče prijavil, oziroma, če ni bil nihče izmed prijavljenih kandidatov imenovan za direktorja.
17. člen
Naloge direktorja so:
K aktom iz druge, tretje, četrte, pete, este, sedme, dvanajste in dvajsete alineje prejnjega odstavka daje soglasje svet muzeja.
18. člen
Direktor zastopa in predstavlja muzej v pravnem prometu neomejeno in je pooblačen za sklepanje pogodb v okviru letnega programa dela in finančnega načrta muzeja, razen pogodb o razpolaganju z nepremičninami, ki jih ima muzej v upravljanju, za kar je potrebno soglasje ustanovitelja v okviru določb 36. člena tega odloka.
Direktor lahko pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in tem odlokom, prenese opravljanje posameznih zadev na posamezne delavce s posebnimi pooblastili v skladu z aktom o notranji organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest.
V primeru direktorjeve odsotnosti ali zadranosti nadomeča direktorja delavec muzeja, ki ga pooblasti direktor. Pisno pooblastilo določa obseg, vsebino in trajanje pooblastila.
19. člen
Muzej ima lahko pomočnika direktorja za vodenje strokovnega dela ali pomočnika direktorja za poslovanje zavoda.
O potrebnosti pomočnika za katero od navedenih področij odloči svet muzeja za vsak mandat direktorja posebej, in sicer glede na monost, da posamezna področja dejavnosti muzeja vodi direktor sam.
Pomočnika imenuje direktor na podlagi neposrednega povabila v primeru imenovanja delavca, ki je v delovnem razmerju v muzeju, ali javnega razpisa.
Mandat pomočnika direktorja traja za čas trajanja mandata direktorja in se lahko ponovi. Delovno razmerje pomočnika direktorja se sklene za določen čas. Če je bil pomočnik direktorja pred nastopom mandata zaposlen v muzeju za nedoločen čas, se za urejanje njegove zaposlitve po izteku mandata smiselno uporabi določba estega odstavka 14. člena tega odloka.
20. člen
Pomočnik direktorja za vodenje strokovnega dela mora izpolnjevati naslednje pogoje:
Pomočnik direktorja za poslovanje zavoda mora izpolnjevati naslednje pogoje:
Naloge in pristojnosti pomočnika direktorja se podrobneje določi v aktih o organizaciji dela in o sistemizaciji delovnih mest.
21. člen
Pomočnik direktorja je lahko razreen pred potekom mandata iz istih razlogov kot direktor.
Sklep o razreitvi pomočnika direktorja sprejme direktor. Pred sprejemom sklepa o razreitvi, mora direktor seznaniti pomočnika direktorja o razlogih za razreitev in mu dati monost, da se v roku 15 dni o njih izjavi.
Pomočniku predčasno preneha mandat tudi, če preneha mandat direktorju. Sklep o razreitvi sprejme novo imenovani direktor.
5.2.1 Imenovanje in razreitev članov sveta muzeja
22. člen
Svet muzeja sestavlja sedem članov:
Poloaj direktorja muzeja je nezdruljiv s članstvom v svetu muzeja.
Mandat članov sveta muzeja traja 5 let in so lahko po poteku mandata ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Mandat članov sveta začne teči z dnem konstituiranja sveta muzeja.
Direktor mora najmanj 90 dni pred iztekom mandata članom sveta pozvati ustanovitelja, delavce muzeja in Kulturniko zbornico Slovenije, da izvolijo oziroma imenujejo nove člane sveta.
23. člen
Član sveta je lahko na predlog sveta muzeja ali ustanovitelja razreen oziroma odpoklican pred potekom mandata:
Mandat preneha tudi s smrtjo člana sveta, z izgubo poslovne sposobnosti, oziroma s prenehanjem delovnega razmerja članu, ki ga izvolijo zaposleni.
24. člen
Glede postopka razreitve oziroma odpoklica članov sveta muzeja se smiselno uporabljajo določbe o postopku za imenovanje oziroma izvolitev.
25. člen
V primeru predčasnega prenehanja mandata člana se za čas do izteka mandata sveta muzeja imenuje oziroma izvoli novega člana.
Nadomestno imenovanje se ne opravi, če je prenehal mandat največ dvema članoma iz različnih skupin in je do izteka mandata sveta muzeja ostalo manj kot est mesecev.
26. člen
Prvo - konstitutivno - sejo sveta muzeja skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma izvolitvi članov sveta muzeja. Na konstitutivni seji člani sveta muzeja izmed sebe izvolijo predsednika in njegovega namestnika. Predsednik sveta muzeja mora sklicati sejo sveta, če to zahtevata najmanj dva člana sveta ali direktor. Če predsednik sveta muzeja ne skliče seje v roku 15 dni po prejemu pisne zahteve, jo lahko skliče direktor muzeja.
Svet muzeja sprejema odločitve z večino glasov vseh prisotnih članov sveta muzeja. Svet muzeja sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta muzeja.
Svet muzeja podrobneje uredi svoje delovanje s poslovnikom.
27. člen
Svet muzeja ima naslednje naloge:
28. člen
Sploni akti muzeja so pravilniki, poslovniki in drugi interni predpisi, s katerimi se urejajo posamezna področja ali vpraanja, pomembna za delo in poslovanje muzeja.
Sploni akti in postopki njihovega sprejemanja morajo biti v skladu z zakonom in tem odlokom. Splone akte, za katere je s tem odlokom ali zakonom določeno, da morajo pridobiti soglasje sveta zavoda, lahko direktor sprejme, ko je soglasje sveta muzeja dano. Pogoj za uveljavitev sprejetega splonega akta je njegova objava. Postopek priprave splonega akta, način informiranja zaposlenih in izvedbe razprave ter postopek sprejemanja in objave splonega akta določi direktor, če ni z zakonom ali predpisi drugače določeno.
Predloge splonih aktov muzeja, s katerimi delodajalec določa organizacijo dela ali določa obveznosti, ki jih morajo zaposleni poznati zaradi izpolnjevanja pogodbenih in drugih obveznosti, mora direktor pred sprejemom posredovati v mnenje reprezentativnemu sindikatu muzeja, če je ta organiziran.
O vsebini predlogov splonih aktov iz prejnjega odstavka mora direktor pred sprejemom aktov neposredno obvestiti tudi zaposlene. Ti imajo pravico dati pripombe in predlagati spremembe k predlogu splonih aktov iz prejnjega odstavka.
29. člen
Muzej ima naslednje splone akte:
Akta iz druge in tretje alineje prejnjega odstavka se lahko zdruita v en sploni akt.
Muzej ima lahko tudi druge splone akte v skladu s tem odlokom in veljavnimi predpisi.
Splone akte iz prve do vključno tretje alineje prvega odstavka tega člena sprejema direktor po predhodnem soglasju sveta muzeja, preostale splone akte sprejema direktor, v kolikor ni s posebnimi predpisi drugače določeno.
7.1 Upravljanje z javno infrastrukturo na področju kulture
30. člen
Za izvajanje dejavnosti, za katero je muzej ustanovljen, daje ustanovitelj muzeju v upravljanje nepremičnine z opremo, kar je del javne infrastrukture na področju kulture.
Muzej upravlja z nepremičninami:
V soglasju z ustanoviteljem ali na podlagi njegovih odločitev lahko javni zavod upravlja tudi z drugimi nepremičninami.
Muzej v okviru svoje dejavnosti upravlja z evidentiranimi in inventariziranimi muzejskimi predmeti.
31. člen
Sredstva za delo muzeja so, razen premoenja ustanovitelja iz prejnjega člena, e sredstva, ki jih muzej pridobi:
Muzej pridobiva proračunska sredstva za dejavnosti javne slube in za dejavnosti, ki jih muzej izvaja kot javno slubo, na osnovi predloenega letnega programa dela in finančnega načrta, ki ga je potrdil svet muzeja. Predloen letni program dela in finančni načrt mora biti predhodno usklajen s pristojnim organom financerja. Usklajevanje poteka po postopku in v rokih, kot jih določajo veljavni predpisi in pristojni organ financerja.
V okviru potrjenega letnega programa dela in finančnega načrta muzej samostojno gospodari s prihodki.
Muzej ločeno izkazuje prihodke in odhodke iz javnih virov, iz trne dejavnosti in drugih nejavnih virov.
32. člen
O načinu razpolaganja presekov prihodka nad odhodki odloča svet muzeja na predlog direktorja.
Preseek prihodkov nad odhodki sme muzej uporabiti le za opravljanje in razvoj dejavnosti, za katero je ustanovljen, ter za investicijsko vzdrevanje in nakup opreme v sklopu javne infrastrukture za kulturo, na podlagi predhodnega soglasja ustanovitelja pa tudi v druge namene. Soglasje ustanovitelja je potrebno tudi, če gre za razporejanje presekov za namene, iz naslova katerih bi nastajale vije obveznosti ustanovitelja.
33. člen
O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta muzeja.
V primeru primanjkljaja sredstev za dejavnosti javne slube in za dejavnosti, ki jih muzej izvaja kot javno slubo, se način kritja tega primanjkljaja določi tudi v soglasju s financerjem iz prve alineje prvega odstavka 31. člena tega odloka. Če ustanovitelj in financer ne odločita drugače, se primanjkljaj likvidira v breme virov sredstev, s katerimi upravlja muzej.
34. člen
Muzej nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun. Muzej odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
35. člen
Muzej prevzema odgovornost za smotrno, to je ekonomično, gospodarno in učinkovito ravnanje s sredstvi, namenjenimi za njegovo dejavnost, ter odgovornost dobrega gospodarja za sredstva, ki so mu dana v upravljanje.
36. člen
Premoenje, s katerim muzej upravlja, je last ustanovitelja. S premičnim premoenjem upravlja muzej samostojno, z nepremičninami iz 30. člena tega odloka pa samo po predhodnem soglasju ustanovitelja.
Omejitve muzeja iz predhodnega odstavka tega člena pri razpolaganju z nepremičninami, s katerimi muzej upravlja, se nanaajo na vse razpolagalne posle z nepremičninami in posle, s katerimi se premoenje ustanovitelja obremenjuje, razen na oddajo nepremičnin v najem, o čemer muzej odloča samostojno v okviru predpisov in sklepov ustanovitelja. Z oddajanjem nepremičnin v najem muzej ne sme ogroati izvajanja javne slube, za katero je ustanovljen.
S premoenjem v upravljanju, ki predstavlja nepremično in drugo javno infrastrukturo na področju kulture, muzej ne more prevzemati odgovornosti do tretjih oseb.
37. člen
Ustanovitelj odgovarja za obveznosti muzeja omejeno subsidiarno do vrednosti sredstev, ki so predvidena v proračunu ustanovitelja za financiranje dejavnosti muzeja v tekočem letu.
Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti muzeja iz naslova drugih dejavnosti, ki jih muzej opravlja za druge naročnike.
38. člen
Ustanovitelj ob zakonsko določenih pravicah in obveznostih ter skladno s svojimi pristojnostmi:
Obveznosti muzeja:
Dokler ne pride do uskladitve in potrditve letnega plana dela in finančnega načrta muzeja iz druge alineje predhodnega odstavka tega člena, muzej posluje, ustanovitelj pa zagotavlja svoje obveznosti do muzeja, v obsegu iz preteklega poslovnega leta v skladu s predpisi, ki uravnavajo poslovanje v obdobju začasnega financiranja.
39. člen
Razmerja do drugih občin, na območju katerih v okviru svoje teritorialne matičnosti muzej izvaja naloge javne slube, ureja muzej samostojno in v skladu z zakonom, predpisi ter navodili ministrstva, pristojnega za kulturo.
40. člen
Svet muzeja se konstituira v skladu s tem odlokom v roku treh mesecev po uveljavitvi tega odloka. Do takrat opravljajo nujne naloge obstoječi organi muzeja.
41. člen
Dosedanji direktor muzeja opravlja svojo funkcijo tudi po uveljavitvi tega odloka do izteka mandata, za katerega je bil imenovan.
42. člen
Do uveljavitve določb od 129. do 131. člena in do izpolnitve 131. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Ur. list RS, t. 96/02), veljajo določbe 38. člena tega odloka v zvezi z usklajevanjem stratekega načrta in letnih izvedbenih načrtov muzeja ter v zvezi z zagotavljanjem potrebnih finančnih sredstev za dejavnosti muzeja le za dejavnosti, ki se financirajo iz proračuna ustanovitelja.
43. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka prenehajo veljati Uskladitvena odločba o ustanovitvi Pokrajinskega muzeja Maribor tev. 022-10/82-07 z dne 30.03.1982, Statut Pokrajinskega muzeja Maribor z dne 2. 4. 1985 in Statutarni sklep javnega zavoda Pokrajinski muzej Maribor z dne 28. 9. 2001, ki jih nadomesti ta Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Pokrajinski muzej Maribor. Do sprejetja novih aktov iz 29. člena tega odloka veljajo obstoječi akti muzeja v vseh določbah, ki niso v nasprotju z zakonom in tem odlokom.
Akt o organizaciji dela, akt o sistemizaciji delovnih mest in kadrovski načrt muzeja morajo biti usklajeni s tem odlokom in sprejeti v tirih mesecih, drugi sploni akti muzeja pa v estih mesecih od dneva uveljavitve tega odloka.
Dokler ni sprejet strateki načrt, se kot izhodiče za pripravo letnega programa dela in finančnega načrta ter drugih letnih planskih aktov uporablja obseg dejavnosti muzeja v preteklem poslovnem letu.
44. člen
Za vpis v sodni register na podlagi tega odloka poskrbi direktor.
45. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Medobčinskem uradnem vestniku.
upan
Boris Sovič, univ. dipl. in. el., s. r.
tevilka: 02200-00008/2004
Datum: 30. avgust 2004